Of je nu als werknemer bij ons terecht komt op eigen initiatief of via je werkgever, waarschijnlijk ben je op een punt in je leven beland waarbij je tot de conclusie komt dat je niet gelukkig bent en bepaalde aspecten als zand door je handen lijkt te glijden. Je werk loopt niet lekker. De omgang met collega’s lijkt veranderd. Misschien loopt je relatie (daardoor) stroef en zit je gewoon niet lekker in je vel. Er moet iets veranderen.
Soms kan je die verandering niet alleen in gang zetten. Het is dan fijn om daarbij de ondersteuning te krijgen van professionals. Professionals die weten hoe je de regie weer kunt nemen, met alle verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Soms is die weg niet makkelijk, maar samen met ons wordt deze weg een stuk beter begaanbaar.
Marianne leert je om de regie weer in handen te nemen. Ze helpt je leren om uit te gaan van je eigen kracht en niet afhankelijk te zijn van omstandigheden om succes of resultaat te behalen. Bij haar krijg je de kans om je te ontwikkelen naar een mens die, met een oplossingsgerichte manier van denken, de regie over zijn eigen leven pakt. Hierdoor ontstaat er een fijne balans tussen werk en privé, waardoor jij je weer gelukkig voelt.
Om jou te helpen je Persoonlijk Leiderschap te ontwikkelen hebben we een aantal verschillende manieren en diensten waaruit je kan kiezen. We nodigen je graag uit voor een kennismakingsgesprek om te kijken welke manier het beste bij jou past.
BEROEPSVERENIGINGEN
Marianne is aangesloten bij de Beroepsvereniging ABVC en de RBCZ. Daarnaast is zij in het bezit van de juiste certificeringen. Daarom is het mogelijk om bij sommige Zorgverzekeraars een bijdrage te ontvangen, die de kosten van een traject verminderen.
HET TRAJECT
Een traject bestaat uit 5 tot maximaal 10 persoonlijke gesprekken. De eerste 2 tot 3 gesprekken zijn elke week en daarna zal er meer tijd tussen de gesprekken gepland worden. Na elk gesprek worden er ‘huiswerkopdrachten’ meegegeven. Dit zijn oefeningen of tips die in het dagelijks leven geïntegreerd kunnen worden.
DRIE-GESPREK
Regelmatig wordt een drie-gesprek (medewerker, leidinggevende en APL-coach) ingezet tijdens het individuele begeleidingstraject. Een drie-gesprek kan worden ingezet om te voorkomen dat werknemers weer in dezelfde valkuilen lopen als voor het ziekteverzuim. Tijdens het gesprek wordt er gekeken hoe de werkgever de werknemer het beste kan ondersteunen om tot een optimale re-integratie te komen. Zowel de werkgever als de werknemer hebben volgens de Wet verbetering Poortwachter de verantwoordelijkheid om een actieve bijdrage te leven aan de re-integratie. Op deze manier wordt dit goed nageleefd. Tevens kan een drie-gesprek ingezet worden om arbeidsverzuim te voorkomen.
In de Wet verbetering poortwachter is de verantwoordelijkheid voor re-integratie bij arbeidsverzuim neergelegd bij de werkgever én de werknemer. Beiden hebben de taak om een actieve bijdrage te leveren aan deze re-integratie. Een drie-gesprek wordt eerst goed voorbereid met de werknemer en vindt alleen plaats als de werknemer en werkgever beiden de meerwaarde van een drie-gesprek inzien.
De gesprekken worden gehouden in de fijne ruimte Marianne. Indien gewenst kunnen de gesprekken ook plaats vinden op een andere locatie.
Arbeidscoaching, ook wel bedrijfsmaatschappelijk werk genoemd, helpt je als dingen niet lekker lopen op je werk. Wat de oorzaken of de gevolgen ook zijn, we coachen je naar een punt waarop je meer grip krijgt op de situatie. Lees meer.. De Trainingen helpen je in 5 sessies van 2 uur naar meer energie, meer motivatie en een betere balans tussen werk en privé. Deze training is wetenschappelijk bewezen en biedt spectaculaire resultaten. Lees meer..
Contact opnemen kan een drempel zijn. Maar er zijn je al veel anderen voor gegaan, die erg blij zijn dat ze bij Marianne terecht zijn gekomen. Schroom dus niet, Marianne helpt je graag. Lees meer..